Menu Close

چهار مؤلفه در یادگیری لغات (قسمت دوم)

در ادامۀ سری ویدیوهای «چهار مولفۀ در یادگیری لغات»، توی این ویدیو استراژی guessing meaning from the context (حدس زدن معنی لغات) رو بررسی می‌کنیم تا ببینیم این استراژی برای چه افرادی و در چه شرایطی بهتر جواب می‌ده. معمولاً این استراتژی در مقابل استراتژی «چک کردن لغات در دیکشنری» مطرح می‌شه، که ایشالا توی ویدیوهای بعدی راجع به اون استراتژی هم صحبت می‌کنیم.

 

 

دقت کنین که ویدیو صدا داره!

 

در ضمن، بد نیست برین ویدیوهای قبلیمون راجع به «یادگیری اتفاقی» (incidental learning) رو هم نگاه کنین، چون مباحث این ویدیوها یه جورایی به هم مرتبطن.

 

مخاطب اصلی این مقاله پژوهشگرای رشتۀ آموزش زبان و اساتید زبان هستن، ولی ما سعی کردیم با استفاده از بیان ساده‌تر این امکان رو فراهم بیاریم که زبان‌آموزا هم بتونن از مطالب این مقاله استفاده کنن.

 

و نکتۀ آخر اینکه: اگه این پست به نظرتون مفید اومد، لطفاً با دوستاتون هم به اشتراک بذارینش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *