نتایج پژوهشی که سال ۲۰۱۸ توسط British Council منتشر شد نشان میدهد که، برخلاف باور عمومی، تحصیل در یک کشور انگلیسیزبان الزاماً منجر به تقویت زبان انگلیسی دانشجویان خارجی نمیشود. در این پژوهش، ۷۳ دانشجوی چینی که برای ادامۀ تحصیل به انگلستان رفته بودند در دو نطقۀ زمانی (یکبار قبل از شروع تحصیل و یکبار شش ماه بعد) مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهشگران، با مقایسۀ نتایج آزمون IELTS speaking این دانشجویان در دو نقطۀ زمانی، بهبود قابلتوجهی در روانی زبان (fluency) آنها نیافتند. برای توضیحات بیشتر، فایل ویدیویی زیر را تماشا کنید.
در این ویدیو، پس از مقدمهای کوتاه، نتایج این پژوهش را به طور خلاصه گزارش میکنیم و به تحلیل آنها میپردازیم.