زبان در تبلیغات از اهمیت خیلی زیادی برخورداره! انتخاب درست کلمات و ترکیب هوشمندانۀ اونا باهم گاهی میتونه از هزارتا جلوۀ بصری و کار گرافیکی هم موثرتر واقع بشه!
یکی از تبلیغای خوبی که امروزه توی سطح شهر تهران جلب توجه میکنه تبلیغ تکدانه است: «طبیعیه که منو میخوای»
همون جوری که شما هم احتمالاً دقت کردین، این «طبیعیه» دو جور خونده میشه:
۱) اینکه منو میخوای طبیعیه
۲) آبمیوههای تکدانه طبیعیه و واسۀ همینه که منو (تکدانه) میخوای
بازی با کلمات جوری که باعث بشه دو جور متفاوت بشه اونا رو خوند توی مخاطب یه احساس خوشایند ایجاد میکنه، که همینم باعث میشه توجهاش بیشتر به اون تبلیغ جلب بشه و احتمالاً اون رو بیشتر یادش بمونه.
جالبه که اگه اینجا بجای مضارع اخباری («میخوای») از مضارع التزامی («بخوای») استفاده میشد، دیگه این دو جور خوندن امکانپذیر نبود. یعنی «طبیعیه که منو بخوای» فقط معنی شمارۀ ۱ رو میداد. خلاصه، این جوریاست که انتخاب یه عبارت تبلیغاتی خوب گاهی خیلی زمان میبره و سطح بالایی از خلاقیت و استعداد زبانی رو میطلبه.