Menu Close

چرا مکالمه به زبان اسپانیایی در آمریکا می‌تواند خطرناک باشد؟

امروزه شمار افرادی که به علت مکالمه به زبان اسپانیایی در دومین کشور اسپانیایی زبان دنیا مورد تهاجم قرار گرفته‌اند رو به افزایش است.

طبق عادت، سندی (وکیل مدافع اسپانیایی الاصل مقیم آمریکا) با مردم به هر زبانی که دلش می‌خواست صحبت می‌کرد. اما این بار ماجرا متفاوت بود: او در حین صحبت کردن با یکی از کارکنان اسپانیایی در مورد موضوعی غیرکاری بود که یک زن سفیدپوست او را مجبور به متوقف کردن مکالمه نمود و و کار خود را این‌گونه توجیه کرد که اگر او به مکالمه به زبان اسپانیایی ادامه دهد، «دیگران» ممکن است تصور کنند که او دارد چیز بدی در مورد آن‌ها می‌گوید! سندی از این حرف بسیار جا خورد!

این‌گونه به نظر می‌رسد که در طی چند ماه گذشته موارد متعددی مانند سندی در آمریکای شمالی دیده شده است که مورد تهاجم فیزیکی یا کلامی ضداسپانیایی قرار گرفته‌اند. علت این واکنش‌ها را می‌توان به حضور بیشتر حزب‌های سیاسی و خشونت علیه اقلیت‌ها نسبت داد.

حتی اگر بتوان علت این تهاجم‌ها را شناخت، درک تاثیر آن کار آسانی نخواهد بود. در ایالتی مانند کالیفرنیا نیز که مملو از نژادهای مختلف است و سابقۀ تاریخی مکالمه به زبان اسپانیایی در آن وجود دارد، اثراتی از «ناامنی زبانی» مشاهده می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *