Menu Close

توقف تدریس لاتین بعد از ۶۰۰ سال

بنا به اعلام سرپرست معلمان مدرسۀ یورکشایر، که توسط الیزابت اول در سال ۱۵۶۸ به طور رسمی تاسیس شد، این مدرسه برای اولین بار در تاریخ ۶۰۰ سالۀ خود از ماه سپتامبر آینده تدریس زبان لاتین را به علت «محدودیت‌های مالی» متوقف خواهد کرد.

پاتر، سرپرست معلمان، اضافه نمود تمام مدارس به علت محدودیت‌های مالی مستلزم ایجاد تغییراتی در برنامه‌های درسی خود هستند. «پس از در نظر گرفتن پاره‌ایی از موارد، از جمله نتایج آزمون‌ها و تعداد دانش آموزان، متاسفانه مجبور به حذف درس زبان لاتین شدیم.»

کتی بوت ول، سرپرست سابق مدرسان زبان لاتین مدرسه، می‌گوید: «عدم دسترسی به زبان لاتین بر تحرک اجتماعی تاثیر می‌گذارد.»

استیون هانت، رییس انجمن آموزش لاتین، در این رابطه می‌گوید: «بسیار غم‌انگیز است که مدرسۀ یورکشایر پس از قرن‌ها، دپارتمان بسیار قوی لاتین خود راخواهد بست.» او همچنین افزود: «لاتین هنوز هم بسیار محبوب است و محبوبیت آن در لندن و جنوب شرقی انگلستان در حال افزایش است، اما مناطق زیادی در انگلستان هستند که در جهت پیشرفت کاربرد لاتین گام بر نمی‌دارند.»

او معتقد است که آموزش لاتین بسیار حائز اهمیت است، چرا که «رومیان به‌راستی مردمان جالبی بودند و شما باید آن‌ها را با کلمات و زبان خودشان مطالعه کنید. این‌ گونه است که می‌توانیم به درک واقعی از دنیای باستان دست یابیم و به کمک این شناخت، بهتر در مورد خومان و دنیای مدرن امروزی بیاندیشیم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *