Menu Close

انگلیسی دیگر زبان اول موسیقی پاپ آمریکا نیست

این روزها در کشور آمریکا موسیقی پاپ کره‌ایی از محبوبیت زیادی برخوردار است و جوانان زیادی به واسطۀ آن تمایل به یادگیری زبان کره‌ایی پیدا کرده‌اند.

در طی سالیان گذشته، کمتر آهنگی بوده است که بتواند به زبانی غیر از انگلیسی در بین ۱۰ آهنگ برتر آمریکا قرار گیرد، اما در طی ۳ سال گذشته تعداد آهنگ‌های غیرانگلیسی‌زبان افزایش یافته است، که بیانگر محبوبیت این سبک موسیقی در جامعه است.

معمولاً موسیقی اسپانیایی از محبوبیت ویژه‌ایی در آمریکا برخوردار بوده است، اما این بار توجه مردم به طور شگفت‌انگیزی به سمت موسیقی پاپ کره‌ایی جلب شده به حدی که ثبت‌نام برای شرکت در کلاس‌های آموزش زبان کره‌ایی حدود ۶۵% نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

در میان دانش‌آموزان، موسیقی پاپ کره‌ایی آن‌ها را مشتاق به یادگیری این زبان نموده است. بنا به گفتۀ مدیر یک موسسۀ آموزش زبان کره‌ایی، تعداد زیادی از متقاضیان خواهان یادگیری زبان از طریق متن آهنگ‌های کره‌ایی هستند، که به نوبۀ خود شیوه‌ایی جدید نیز محسوب می‌شود.

اپلیکیشن یادگیری زبان دولینگو نیز در سال ۲۰۱۷ آموزش زبان کره‌ایی را راه‌اندازی نمود و از میان نظرات کاربران، می‌توان نتیجه گرفت که علاقۀ آن‌ها به یادگیری این زبان از موسیقی و رسانه‌های کره‌ای نشات گرفته است. دولینگو نیز برای کاربران خود از درس‌هایی بر پایۀ موسیقی پاپ کره‌ایی استفاده می‌کند تا بتواند کابران بیشتری را جذب کند.

اگرچه همچنان عمدۀ موسیقی آمریکا به زبان انگلیسی است، این تغییر گرایش به دیگر زبان‌ها – از جمله اسپانیایی یا کره‌ایی – به‌سرعت در حال رخ‌دادن است و احتمالاً در آینده نیز تغییرات بیشتری را شاهد خواهیم بود.

در جامعه‌ایی که مردم نگران این هستند که صحبت کردن به زبان‌های دیگر در مکان‌های عمومی ممکن است برای آن‌ها دردسرساز شود، موسیقی شرایط متفاوتی را ایجاد نموده و به مثبت کردن دیدگاه مردم نسبت به استفاده از زبان‌های دیگر کمک شایانی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *