Menu Close

مقالات و اخبار علمی زبان

درونگرایی و برونگرایی و آزمون آیلتس
ژوئن ۱۷, ۲۰۲۰

توی این ویدیو، راجع به برخی از ویژگی‌های زبان‌آموزای درونگرا و برونگرا صحبت می‌کنیم و در همین رابطه گریزی هم می‌زنیم به task 2 در بخش…ادامۀ مطلب

تاثیر دو نوع انگیزه در یادگیری زبان
آوریل ۸, ۲۰۲۰

 

در این ویدیو، تاثیر دو نوع انگیزه (instrumental motivation و integrative motivation) بر یادگیری را بررسی می‌کنیم.

نقدهایی بر آزمون آیلتس (قسمت دوم)
آگوست ۲۲, ۲۰۱۹

در این ویدیو، در ادامۀ ویدیوی قسمت اول، به ۴ نکته انتقادی دیگر در مورد آزمون آیلتس می‌پردازیم و پیشنهادهای نویسندۀ مقاله برای بهبود وضعیت آیلتس را مطرح…ادامۀ مطلب

نقدهایی بر آزمون آیلتس (قسمت اول)
آگوست ۱۸, ۲۰۱۹

بذارین یه سوال رو رک ازتون بپرسم: تا حالا فکر کردین صاحبای آزمون آیلتس چقدر ممکنه “پدرسوخته” باشن؟! 🙂
اگه به نوعی با این آزمون سر و کار دارین، پیشنهاد…ادامۀ مطلب

رابطۀ تحصیل در خارج و تقویت زبان دوم
آگوست ۱, ۲۰۱۹

 
نتایج پژوهشی که سال ۲۰۱۸ توسط British Council منتشر شد نشان می‌دهد که، برخلاف باور عمومی، تحصیل در یک کشور انگلیسی‌زبان الزاماً منجر به تقویت زبان انگلیسی دانشجویان خارجی…ادامۀ مطلب

کنترل زبان اول هنگام پردازش زبان دوم
ژوئن ۱۰, ۲۰۱۸

تحقیقاتی که توسط یک روانشناس در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته است نشان می‌دهد که دوزبانه‌ها هنگام مطالعه به زبان دوم می‌توانند زبان مادری خود را کنترل کنند تا اخلالی…ادامۀ مطلب

سیستم کامپیوتری جدید حرف‌هایی را که با خودتان می‌زنید شناسایی می‌کند
ژوئن ۸, ۲۰۱۸

بر اساس تحقیقات انجام‌شده در موسسۀ فناوری ماساچوست، محققان یک رابط کامپیوتری را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند کلماتی را که کاربر در ذهن خود بیان می‌کند، بدون این‌که آن‌ها…ادامۀ مطلب

اسامی بیشتر از افعال سرعت صحبت‌ کردن را کاهش می‌دهند
ژوئن ۳, ۲۰۱۸

هنگامی که افراد در حال صحبت کردن هستند، قبل از استفاده از اسامی (در مقایسه با افعال) بیشتر مکث می‌کنند و احتمال من‌ومن کردنشان هم بیشتر است.
همۀ ما هنگامی…ادامۀ مطلب